Forbrugerne sætter stor pris på genanvendelige produkter fremstillet af genanvendte materialer. Et stort flertal mener, at produkter af genanvendte materialer er af samme kvalitet som produkter, der er lavet af helt nye materialer.
I Stena Recyclings undersøgelse The Circular Voice blev 5.000 forbrugere spurgt, om de mener, at produkter af genanvendte materialer er af samme kvalitet som produkter, der er lavet af helt nye materialer.
Et flertal på 66 % mener, at genanvendte materialer er af samme kvalitet. 21 % af de adspurgte var usikre.
Virksomhederne har med andre ord en opgave med at overbevise flere usikre kunder om, at genanvendte materialer har den rette kvalitet og giver klimafordele. Det er også vigtigt, da undersøgelsen viser, at 76 % mener, at det er vigtigt eller meget vigtigt, at producenterne bruger genanvendte materialer i deres produkter.
Stadig flere virksomheder sætter ambitiøse mål for at reducere deres klimapåvirkning. De vil anses for at være bæredygtige varemærker, der tiltrækker værdidrevne forbrugere, der vælger produkter til en klimavenlig livsstil.
Undersøgelsen viser potentialet for produktionsvirksomheder, der tilbyder et udvalg af genanvendelige produkter fremstillet af genanvendte materialer.
"Virksomheder, der kortlægger deres klimapåvirkning, kan se, at materialevalget ofte er meget afgørende for et produkts klimapåvirkning. Sommetider er det endda den dominerende faktor. Vores arbejde med at producere og levere genanvendte råvarer har derfor stadig større betydning for, at flere producenter kan tilbyde flere klimavenlige produkter. Nogle virksomheder arbejder allerede med dette spørgsmål, men der er også mange, der ikke har kortlagt deres kunders holdninger til bæredygtige produkter fuldt ud. Undersøgelsen The Circular Voice giver dem lidt mere hjælp med det arbejde.", fortæller Anna Sundell, bæredygtighedschef i Stena Recyclings moderselskab Stena Metall.
Tydelig produktinformation er af stor betydning for, at forbrugerne kan træffe gode valg. 77 % mener, at det er vigtigt, at produkter er tydeligt mærket med, at de er lavet af genanvendte materialer.
Det er noget, producenterne skal tage alvorligt. Hvis forbrugerne ikke kan se, at produkter er fremstillet af genanvendte materialer, så risikerer man, at selv gode og klimavenlige produkter ikke vinder fodfæste på markedet. Næsten 8 ud af 10 mener, at tydelig og letforståelig produktmærkning er vigtig eller meget vigtig for deres bedømmelse af et bæredygtigt produkt. 27 % af forbrugerne mener også, at ringe information om brugen af genanvendte materialer er den største hindring for at købe produkter.
Forbrugerne blev spurgt, om der er andre faktorer, der påvirker deres bedømmelse af et bæredygtigt produkt. Ud over produktmærkningen var der flere faktorer, der i høj grad blev anset for at være vigtige eller meget vigtige for bedømmelsen: nemt at genanvende (76 %), lavt energiforbrug (78 %), nemt at reparere (77 %) og fremstillet på en ansvarlig måde (75 %).
– Det er glædeligt, at forbrugerne også lægger stor vægt på, at produkter er genanvendelige. Her er der, lige som det antydes i undersøgelsen, et behov for standarder eller lignende for at skabe ensartede definitioner, der kan vejlede forbrugerne. Genanvendelighed er kompleks, og vi arbejder dagligt sammen med virksomheder, der vil skabe en dybere forståelse for, hvad der sker i genanvendelsesprocesserne, og hvordan produktdesign og adfærd kan skabe forudsætninger for øget genanvendelighed", fortæller Stina Klingvall, konsulent hos Stena Circular Consulting.
Det bemærkelsesværdige er, at nem genanvendelighed anses for at være noget vigtigere end et lavt energiforbrug, der ellers har været et salgsargument i årtier for visse produkter. Undersøgelsen viser, at 40 % endda vil forbyde produkter, der ikke kan genanvendes.
Forbrugerne sætter stor pris på genanvendelige produkter fremstillet af genanvendte materialer. Et stort flertal mener, at produkter af genanvendte materialer er af samme kvalitet som produkter, der er lavet af helt nye materialer.
I Stena Recyclings undersøgelse The Circular Voice blev 5.000 forbrugere spurgt, om de mener, at produkter af genanvendte materialer er af samme kvalitet som produkter, der er lavet af helt nye materialer.
Et flertal på 66 % mener, at genanvendte materialer er af samme kvalitet. 21 % af de adspurgte var usikre.
Virksomhederne har med andre ord en opgave med at overbevise flere usikre kunder om, at genanvendte materialer har den rette kvalitet og giver klimafordele. Det er også vigtigt, da undersøgelsen viser, at 76 % mener, at det er vigtigt eller meget vigtigt, at producenterne bruger genanvendte materialer i deres produkter.
Stadig flere virksomheder sætter ambitiøse mål for at reducere deres klimapåvirkning. De vil anses for at være bæredygtige varemærker, der tiltrækker værdidrevne forbrugere, der vælger produkter til en klimavenlig livsstil.
Undersøgelsen viser potentialet for produktionsvirksomheder, der tilbyder et udvalg af genanvendelige produkter fremstillet af genanvendte materialer.
"Virksomheder, der kortlægger deres klimapåvirkning, kan se, at materialevalget ofte er meget afgørende for et produkts klimapåvirkning. Sommetider er det endda den dominerende faktor. Vores arbejde med at producere og levere genanvendte råvarer har derfor stadig større betydning for, at flere producenter kan tilbyde flere klimavenlige produkter. Nogle virksomheder arbejder allerede med dette spørgsmål, men der er også mange, der ikke har kortlagt deres kunders holdninger til bæredygtige produkter fuldt ud. Undersøgelsen The Circular Voice giver dem lidt mere hjælp med det arbejde.", fortæller Anna Sundell, bæredygtighedschef i Stena Recyclings moderselskab Stena Metall.
Tydelig produktinformation er af stor betydning for, at forbrugerne kan træffe gode valg. 77 % mener, at det er vigtigt, at produkter er tydeligt mærket med, at de er lavet af genanvendte materialer.
Det er noget, producenterne skal tage alvorligt. Hvis forbrugerne ikke kan se, at produkter er fremstillet af genanvendte materialer, så risikerer man, at selv gode og klimavenlige produkter ikke vinder fodfæste på markedet. Næsten 8 ud af 10 mener, at tydelig og letforståelig produktmærkning er vigtig eller meget vigtig for deres bedømmelse af et bæredygtigt produkt. 27 % af forbrugerne mener også, at ringe information om brugen af genanvendte materialer er den største hindring for at købe produkter.
Forbrugerne blev spurgt, om der er andre faktorer, der påvirker deres bedømmelse af et bæredygtigt produkt. Ud over produktmærkningen var der flere faktorer, der i høj grad blev anset for at være vigtige eller meget vigtige for bedømmelsen: nemt at genanvende (76 %), lavt energiforbrug (78 %), nemt at reparere (77 %) og fremstillet på en ansvarlig måde (75 %).
– Det er glædeligt, at forbrugerne også lægger stor vægt på, at produkter er genanvendelige. Her er der, lige som det antydes i undersøgelsen, et behov for standarder eller lignende for at skabe ensartede definitioner, der kan vejlede forbrugerne. Genanvendelighed er kompleks, og vi arbejder dagligt sammen med virksomheder, der vil skabe en dybere forståelse for, hvad der sker i genanvendelsesprocesserne, og hvordan produktdesign og adfærd kan skabe forudsætninger for øget genanvendelighed", fortæller Stina Klingvall, konsulent hos Stena Circular Consulting.
Det bemærkelsesværdige er, at nem genanvendelighed anses for at være noget vigtigere end et lavt energiforbrug, der ellers har været et salgsargument i årtier for visse produkter. Undersøgelsen viser, at 40 % endda vil forbyde produkter, der ikke kan genanvendes.
Forbrugerne sætter stor pris på genanvendelige produkter fremstillet af genanvendte materialer. Et stort flertal mener, at produkter af genanvendte materialer er af samme kvalitet som produkter, der er lavet af helt nye materialer.
I Stena Recyclings undersøgelse The Circular Voice blev 5.000 forbrugere spurgt, om de mener, at produkter af genanvendte materialer er af samme kvalitet som produkter, der er lavet af helt nye materialer.
Et flertal på 66 % mener, at genanvendte materialer er af samme kvalitet. 21 % af de adspurgte var usikre.
Virksomhederne har med andre ord en opgave med at overbevise flere usikre kunder om, at genanvendte materialer har den rette kvalitet og giver klimafordele. Det er også vigtigt, da undersøgelsen viser, at 76 % mener, at det er vigtigt eller meget vigtigt, at producenterne bruger genanvendte materialer i deres produkter.
Stadig flere virksomheder sætter ambitiøse mål for at reducere deres klimapåvirkning. De vil anses for at være bæredygtige varemærker, der tiltrækker værdidrevne forbrugere, der vælger produkter til en klimavenlig livsstil.
Undersøgelsen viser potentialet for produktionsvirksomheder, der tilbyder et udvalg af genanvendelige produkter fremstillet af genanvendte materialer.
"Virksomheder, der kortlægger deres klimapåvirkning, kan se, at materialevalget ofte er meget afgørende for et produkts klimapåvirkning. Sommetider er det endda den dominerende faktor. Vores arbejde med at producere og levere genanvendte råvarer har derfor stadig større betydning for, at flere producenter kan tilbyde flere klimavenlige produkter. Nogle virksomheder arbejder allerede med dette spørgsmål, men der er også mange, der ikke har kortlagt deres kunders holdninger til bæredygtige produkter fuldt ud. Undersøgelsen The Circular Voice giver dem lidt mere hjælp med det arbejde.", fortæller Anna Sundell, bæredygtighedschef i Stena Recyclings moderselskab Stena Metall.
Tydelig produktinformation er af stor betydning for, at forbrugerne kan træffe gode valg. 77 % mener, at det er vigtigt, at produkter er tydeligt mærket med, at de er lavet af genanvendte materialer.
Det er noget, producenterne skal tage alvorligt. Hvis forbrugerne ikke kan se, at produkter er fremstillet af genanvendte materialer, så risikerer man, at selv gode og klimavenlige produkter ikke vinder fodfæste på markedet. Næsten 8 ud af 10 mener, at tydelig og letforståelig produktmærkning er vigtig eller meget vigtig for deres bedømmelse af et bæredygtigt produkt. 27 % af forbrugerne mener også, at ringe information om brugen af genanvendte materialer er den største hindring for at købe produkter.
Forbrugerne blev spurgt, om der er andre faktorer, der påvirker deres bedømmelse af et bæredygtigt produkt. Ud over produktmærkningen var der flere faktorer, der i høj grad blev anset for at være vigtige eller meget vigtige for bedømmelsen: nemt at genanvende (76 %), lavt energiforbrug (78 %), nemt at reparere (77 %) og fremstillet på en ansvarlig måde (75 %).
– Det er glædeligt, at forbrugerne også lægger stor vægt på, at produkter er genanvendelige. Her er der, lige som det antydes i undersøgelsen, et behov for standarder eller lignende for at skabe ensartede definitioner, der kan vejlede forbrugerne. Genanvendelighed er kompleks, og vi arbejder dagligt sammen med virksomheder, der vil skabe en dybere forståelse for, hvad der sker i genanvendelsesprocesserne, og hvordan produktdesign og adfærd kan skabe forudsætninger for øget genanvendelighed", fortæller Stina Klingvall, konsulent hos Stena Circular Consulting.
Det bemærkelsesværdige er, at nem genanvendelighed anses for at være noget vigtigere end et lavt energiforbrug, der ellers har været et salgsargument i årtier for visse produkter. Undersøgelsen viser, at 40 % endda vil forbyde produkter, der ikke kan genanvendes.
Der er kun 48 % af forbrugerne, der mener, at der er tilstrækkeligt mange klimavenlige produkter. Virksomhederne spiller en vigtig rolle for at øge brugen af cirkulære materialer i produkter.
Der er kun 48 % af forbrugerne, der mener, at der er tilstrækkeligt mange klimavenlige produkter. Virksomhederne spiller en vigtig rolle for at øge brugen af cirkulære materialer i produkter.
Der er kun 48 % af forbrugerne, der mener, at der er tilstrækkeligt mange klimavenlige produkter. Virksomhederne spiller en vigtig rolle for at øge brugen af cirkulære materialer i produkter.
65 % af forbrugerne er klar til at foretage bæredygtige køb. 40 % fravælger varemærker og produkter, der ikke er bæredygtige. Læs mere om produktegenskaber, der afgør købsbeslutningen.
65 % af forbrugerne er klar til at foretage bæredygtige køb. 40 % fravælger varemærker og produkter, der ikke er bæredygtige. Læs mere om produktegenskaber, der afgør købsbeslutningen.
65 % af forbrugerne er klar til at foretage bæredygtige køb. 40 % fravælger varemærker og produkter, der ikke er bæredygtige. Læs mere om produktegenskaber, der afgør købsbeslutningen.
Materialer er grundlaget for alt, vi fremstiller og forbruger. Fra bygninger og broer til biler og mobiltelefoner.
Materialer er grundlaget for alt, vi fremstiller og forbruger. Fra bygninger og broer til biler og mobiltelefoner.
Materialer er grundlaget for alt, vi fremstiller og forbruger. Fra bygninger og broer til biler og mobiltelefoner.
7 ud af 10 mener, at det er vigtigt eller meget vigtigt, at et købt produkt også kan genanvendes.
7 ud af 10 mener, at det er vigtigt eller meget vigtigt, at et købt produkt også kan genanvendes.
7 ud af 10 mener, at det er vigtigt eller meget vigtigt, at et købt produkt også kan genanvendes.
3 ud af 4 mener, at det er vigtigt, at produkter er tydeligt mærket med, at de er lavet af genanvendte materialer.
3 ud af 4 mener, at det er vigtigt, at produkter er tydeligt mærket med, at de er lavet af genanvendte materialer.
3 ud af 4 mener, at det er vigtigt, at produkter er tydeligt mærket med, at de er lavet af genanvendte materialer.
4 ud af 10 vil forbyde produkter, som ikke kan genanvendes.
4 ud af 10 vil forbyde produkter, som ikke kan genanvendes.
4 ud af 10 vil forbyde produkter, som ikke kan genanvendes.
Tydelig produktinformation, nemt at genanvende, lavt energiforbrug og ansvarligt fremstillet er omtrent lige så vigtige i forbrugernes bedømmelse af et bæredygtigt produkt.
Tydelig produktinformation, nemt at genanvende, lavt energiforbrug og ansvarligt fremstillet er omtrent lige så vigtige i forbrugernes bedømmelse af et bæredygtigt produkt.
Tydelig produktinformation, nemt at genanvende, lavt energiforbrug og ansvarligt fremstillet er omtrent lige så vigtige i forbrugernes bedømmelse af et bæredygtigt produkt.