Forbrugerens køb er sandhedens øjeblik for, om et produkt duer eller ej. Stena Recyclings undersøgelse The Circular Voice viser, at 4 ud af 10 forbrugere fravælger produkter eller varemærker, der efter deres mening ikke er tilstrækkeligt bæredygtige. 86 % siger, at de vil betale det samme eller mere for et genanvendeligt produkt fremstillet af genanvendte materialer.
Forbrug koblet med livsstil er en faktor, man skal tage højde for. Der er kommet endnu en egenskab ud over funktion, pris, status, levetid og andre egenskaber, nemlig bæredygtighed. 74% af forbrugerne mener, at det er vigtigt eller meget vigtigt, at der er et godt udvalg af produkter til en klimavenlig livsstil.
Stena Recycling hjælper erhvervslivet med at imødekomme de kunder, der gerne vil have klimavenlig livsstil. En del af dette er levering af klimavenlige, genanvendte materialer. Det samme gælder ekspertise inden for cirkulært produktdesign og avancerede genanvendelsesprocesser, der giver en høj genanvendelsesgrad. Aktiviteterne gør det muligt at fremstille produkter med lavere klimapåvirkning, som helt fra starten er fremstillet til genanvendelse i fremtiden, og som kan blive en materialeressource til nye cirkulære produkter.
65 % af forbrugerne er helt eller i høj grad klar til at tilpasse deres forbrug, så det passer til deres personlige værdier, hvad angår bæredygtighed. Det er kun 8 %, der i mindre grad eller slet ikke er villige til at tilpasse deres forbrug.
Genanvendelige produkter fremstillet af genanvendte materialer er også af betydning for, hvor meget et flertal af forbrugerne er villige til at betale for det. 64 % siger, at et genanvendeligt produkt fremstillet af genanvendte materialer burde koste det samme. 22 % vil gerne betale mere.
Forbrugerne blev også spurgt om, hvad der efter deres mening er den primære hindring for at købe produkter fremstillet af genanvendte materialer. 27 % mente, at mangelfuld produktmærkning var den største hindring.
Hindringer er altid interessante, for de viser, hvordan forbrugernes købsbeslutning gøres sværere. Utilstrækkelig mærkning kan betyde, at der findes flere gode produkter, som forbrugerne ikke kender til, og at de fravælger dem eller vælger et andet produkt. Forbrugerne vil tydeligvis have hjælp til at finde gode produkter, og her er tydelig produktmærkning vigtig.
Et flertal på 52 % mener også, at der er et middelmådigt eller utilfredsstillende udvalg af produkter til en bæredygtig/klimavenlig livsstil. Det udgør et potentiale for virksomheder at tilbyde flere produkter, der opfylder efterspørgslen. 26 % mener, at et manglende udvalg af gode produkter var den næststørste hindring for at købe mere bæredygtigt.
"Der er behov for tydelighed og sammenlignelighed i informationerne for at hjælpe forbrugerne med at træffe det rette valg. Der hersker ofte forvirring eksempelvis i forbindelse med forskellen mellem genanvendelig og genanvendt. Et andet vigtigt aspekt er, hvor stor en andel af materialet i produktet, der består af genanvendte råvarer, ofte anvendes der en kombination af genanvendte og primære materialer for at få den rette kvalitet.", fortæller Stina Klingvall, Consultant hos Stena Circular Consulting.
I undersøgelsen blev respondenterne også spurgt, om de aktivt fravælger produkter og varemærker, der ikke stemmer overens med deres værdier, hvad angår bæredygtighed. Resultaterne viser, at 40 % fravælger produkter eller varemærker, fordi de ikke stemmer overens med deres personlige værdier. Det betyder, at 26 millioner forbrugere i de fem lande aktivt fravælger produkter eller varemærker, som ikke svarer til deres forventninger.
Forbrugerens køb er sandhedens øjeblik for, om et produkt duer eller ej. Stena Recyclings undersøgelse The Circular Voice viser, at 4 ud af 10 forbrugere fravælger produkter eller varemærker, der efter deres mening ikke er tilstrækkeligt bæredygtige. 86 % siger, at de vil betale det samme eller mere for et genanvendeligt produkt fremstillet af genanvendte materialer.
Forbrug koblet med livsstil er en faktor, man skal tage højde for. Der er kommet endnu en egenskab ud over funktion, pris, status, levetid og andre egenskaber, nemlig bæredygtighed. 74% af forbrugerne mener, at det er vigtigt eller meget vigtigt, at der er et godt udvalg af produkter til en klimavenlig livsstil.
Stena Recycling hjælper erhvervslivet med at imødekomme de kunder, der gerne vil have klimavenlig livsstil. En del af dette er levering af klimavenlige, genanvendte materialer. Det samme gælder ekspertise inden for cirkulært produktdesign og avancerede genanvendelsesprocesser, der giver en høj genanvendelsesgrad. Aktiviteterne gør det muligt at fremstille produkter med lavere klimapåvirkning, som helt fra starten er fremstillet til genanvendelse i fremtiden, og som kan blive en materialeressource til nye cirkulære produkter.
65 % af forbrugerne er helt eller i høj grad klar til at tilpasse deres forbrug, så det passer til deres personlige værdier, hvad angår bæredygtighed. Det er kun 8 %, der i mindre grad eller slet ikke er villige til at tilpasse deres forbrug.
Genanvendelige produkter fremstillet af genanvendte materialer er også af betydning for, hvor meget et flertal af forbrugerne er villige til at betale for det. 64 % siger, at et genanvendeligt produkt fremstillet af genanvendte materialer burde koste det samme. 22 % vil gerne betale mere.
Forbrugerne blev også spurgt om, hvad der efter deres mening er den primære hindring for at købe produkter fremstillet af genanvendte materialer. 27 % mente, at mangelfuld produktmærkning var den største hindring.
Hindringer er altid interessante, for de viser, hvordan forbrugernes købsbeslutning gøres sværere. Utilstrækkelig mærkning kan betyde, at der findes flere gode produkter, som forbrugerne ikke kender til, og at de fravælger dem eller vælger et andet produkt. Forbrugerne vil tydeligvis have hjælp til at finde gode produkter, og her er tydelig produktmærkning vigtig.
Et flertal på 52 % mener også, at der er et middelmådigt eller utilfredsstillende udvalg af produkter til en bæredygtig/klimavenlig livsstil. Det udgør et potentiale for virksomheder at tilbyde flere produkter, der opfylder efterspørgslen. 26 % mener, at et manglende udvalg af gode produkter var den næststørste hindring for at købe mere bæredygtigt.
"Der er behov for tydelighed og sammenlignelighed i informationerne for at hjælpe forbrugerne med at træffe det rette valg. Der hersker ofte forvirring eksempelvis i forbindelse med forskellen mellem genanvendelig og genanvendt. Et andet vigtigt aspekt er, hvor stor en andel af materialet i produktet, der består af genanvendte råvarer, ofte anvendes der en kombination af genanvendte og primære materialer for at få den rette kvalitet.", fortæller Stina Klingvall, Consultant hos Stena Circular Consulting.
I undersøgelsen blev respondenterne også spurgt, om de aktivt fravælger produkter og varemærker, der ikke stemmer overens med deres værdier, hvad angår bæredygtighed. Resultaterne viser, at 40 % fravælger produkter eller varemærker, fordi de ikke stemmer overens med deres personlige værdier. Det betyder, at 26 millioner forbrugere i de fem lande aktivt fravælger produkter eller varemærker, som ikke svarer til deres forventninger.
Forbrugerens køb er sandhedens øjeblik for, om et produkt duer eller ej. Stena Recyclings undersøgelse The Circular Voice viser, at 4 ud af 10 forbrugere fravælger produkter eller varemærker, der efter deres mening ikke er tilstrækkeligt bæredygtige. 86 % siger, at de vil betale det samme eller mere for et genanvendeligt produkt fremstillet af genanvendte materialer.
Forbrug koblet med livsstil er en faktor, man skal tage højde for. Der er kommet endnu en egenskab ud over funktion, pris, status, levetid og andre egenskaber, nemlig bæredygtighed. 74% af forbrugerne mener, at det er vigtigt eller meget vigtigt, at der er et godt udvalg af produkter til en klimavenlig livsstil.
Stena Recycling hjælper erhvervslivet med at imødekomme de kunder, der gerne vil have klimavenlig livsstil. En del af dette er levering af klimavenlige, genanvendte materialer. Det samme gælder ekspertise inden for cirkulært produktdesign og avancerede genanvendelsesprocesser, der giver en høj genanvendelsesgrad. Aktiviteterne gør det muligt at fremstille produkter med lavere klimapåvirkning, som helt fra starten er fremstillet til genanvendelse i fremtiden, og som kan blive en materialeressource til nye cirkulære produkter.
65 % af forbrugerne er helt eller i høj grad klar til at tilpasse deres forbrug, så det passer til deres personlige værdier, hvad angår bæredygtighed. Det er kun 8 %, der i mindre grad eller slet ikke er villige til at tilpasse deres forbrug.
Genanvendelige produkter fremstillet af genanvendte materialer er også af betydning for, hvor meget et flertal af forbrugerne er villige til at betale for det. 64 % siger, at et genanvendeligt produkt fremstillet af genanvendte materialer burde koste det samme. 22 % vil gerne betale mere.
Forbrugerne blev også spurgt om, hvad der efter deres mening er den primære hindring for at købe produkter fremstillet af genanvendte materialer. 27 % mente, at mangelfuld produktmærkning var den største hindring.
Hindringer er altid interessante, for de viser, hvordan forbrugernes købsbeslutning gøres sværere. Utilstrækkelig mærkning kan betyde, at der findes flere gode produkter, som forbrugerne ikke kender til, og at de fravælger dem eller vælger et andet produkt. Forbrugerne vil tydeligvis have hjælp til at finde gode produkter, og her er tydelig produktmærkning vigtig.
Et flertal på 52 % mener også, at der er et middelmådigt eller utilfredsstillende udvalg af produkter til en bæredygtig/klimavenlig livsstil. Det udgør et potentiale for virksomheder at tilbyde flere produkter, der opfylder efterspørgslen. 26 % mener, at et manglende udvalg af gode produkter var den næststørste hindring for at købe mere bæredygtigt.
"Der er behov for tydelighed og sammenlignelighed i informationerne for at hjælpe forbrugerne med at træffe det rette valg. Der hersker ofte forvirring eksempelvis i forbindelse med forskellen mellem genanvendelig og genanvendt. Et andet vigtigt aspekt er, hvor stor en andel af materialet i produktet, der består af genanvendte råvarer, ofte anvendes der en kombination af genanvendte og primære materialer for at få den rette kvalitet.", fortæller Stina Klingvall, Consultant hos Stena Circular Consulting.
I undersøgelsen blev respondenterne også spurgt, om de aktivt fravælger produkter og varemærker, der ikke stemmer overens med deres værdier, hvad angår bæredygtighed. Resultaterne viser, at 40 % fravælger produkter eller varemærker, fordi de ikke stemmer overens med deres personlige værdier. Det betyder, at 26 millioner forbrugere i de fem lande aktivt fravælger produkter eller varemærker, som ikke svarer til deres forventninger.
Der er kun 48 % af forbrugerne, der mener, at der er tilstrækkeligt mange klimavenlige produkter. Virksomhederne spiller en vigtig rolle for at øge brugen af cirkulære materialer i produkter.
Der er kun 48 % af forbrugerne, der mener, at der er tilstrækkeligt mange klimavenlige produkter. Virksomhederne spiller en vigtig rolle for at øge brugen af cirkulære materialer i produkter.
Der er kun 48 % af forbrugerne, der mener, at der er tilstrækkeligt mange klimavenlige produkter. Virksomhederne spiller en vigtig rolle for at øge brugen af cirkulære materialer i produkter.
Forbrugerne har stor tiltro til genanvendte materialer i produkter. 7 ud af 10 mener, at det er vigtigt, at produkter er genanvendelige.
Forbrugerne har stor tiltro til genanvendte materialer i produkter. 7 ud af 10 mener, at det er vigtigt, at produkter er genanvendelige.
Forbrugerne har stor tiltro til genanvendte materialer i produkter. 7 ud af 10 mener, at det er vigtigt, at produkter er genanvendelige.
Materialer er grundlaget for alt, vi fremstiller og forbruger. Fra bygninger og broer til biler og mobiltelefoner.
Materialer er grundlaget for alt, vi fremstiller og forbruger. Fra bygninger og broer til biler og mobiltelefoner.
Materialer er grundlaget for alt, vi fremstiller og forbruger. Fra bygninger og broer til biler og mobiltelefoner.
65 % er helt eller i høj grad klar til at foretage bæredygtige køb.
65 % er helt eller i høj grad klar til at foretage bæredygtige køb.
65 % er helt eller i høj grad klar til at foretage bæredygtige køb.
55 % mangler et godt udvalg af klimavenlige produkter.
55 % mangler et godt udvalg af klimavenlige produkter.
55 % mangler et godt udvalg af klimavenlige produkter.
40 % fravælger aktivt produkter/varemærker, der ikke svarer til deres forventninger.
40 % fravælger aktivt produkter/varemærker, der ikke svarer til deres forventninger.
40 % fravælger aktivt produkter/varemærker, der ikke svarer til deres forventninger.
Manglende udvalg og produktmærkning er de største hindringer for at købe mere bæredygtigt.
Manglende udvalg og produktmærkning er de største hindringer for at købe mere bæredygtigt.
Manglende udvalg og produktmærkning er de største hindringer for at købe mere bæredygtigt.