Nyheder & Indsigt

Circular Voice 2022

For yderligere oplysninger

Mangel på klimasmarte produkter får forbrugerne til at tøve i butikken. Forbrugerne forventer, at produkterne er fremstillet af cirkulære materialer.

Forbrugerne forventer mere af producenterne

I vores undersøgelse mente kun 48 %, at der i øjeblikket er nok klimasmarte produkter til rådighed. Virksomhederne spiller en primær rolle i at øge brugen af cirkulære materialer i produkter.
En ung kvinde, der står i et shoppingcenter, stirrer direkte ind i kameraet.

Genvundne og genanvendelige produkter

Forbrugerne har stor tillid til genanvendte råmaterialer. 69 % mener, at et produkts genanvendelighed er vigtig.
I vores undersøgelse mente kun 48 % af forbrugerne, at der er nok klimaintelligente produkter på markedet i øjeblikket.

Faktorer, der påvirker bæredygtigt forbrug

I vores undersøgelse er 65 % villige til at ændre deres købsadfærd. 40 % frasorterer varemærker og produkter, der ikke er bæredygtige. Læs mere om de faktorer, der påvirker købsadfærden.
Del artikel