De fortæller med held om materialestyring

Virksomheder kan styrke deres bæredygtighedsprofil effektivt ved at skabe en fortælling om materiale- og affaldsstyring. Og det har de to produktionsvirksomheder SKF og Siemens gjort.

Article_image_03_Story_3_Two_case_studies_Plastic_B2_1920_CompQual80.jpg

SKF fører reklamekampagne med sin genvindingspartner

Da SKF ville styrke sin markedsføring af sin bæredygtighedsprofil ved at fortælle om materiale- og affaldsstyring, søgte virksomheden hjælp hos Stena Recycling. SKF og Stena Recycling arbejder sammen om affaldsstyring og genvinding i flere lande. Med en fælles kampagne kunne de fortælle resten af verden om deres fremskridt. REMADE-kampagnen viser, hvordan SKF genvinder sit affald og genbruger det i nye kvalitetsprodukter.

Kampagnen var til fordel for både SKF og Stena Recycling, og den blev delt via begge virksomheders kommunikationskanaler. Ud over den eksterne effekt fik kampagnen også stoltheden til at boble frem internt hos både SKF og Stena Recycling.

Den indsigt, de to virksomheder har fået sammen, giver stadig pote. Nu fortæller SKF ofte om sit bæredygtighedsarbejde i forhold til ressourcer. Det er et godt eksempel på, hvordan effektiv affaldsstyring kan give en bedre økonomi, en bedre miljørapport og et nyt fokuspunkt i fortællingen om bæredygtighed.

Vil du vide mere:

REMADE-kampagnen - https://www.stenarecycling.dk/campaigns/remade/


Siemens – industrigigant med ambitiøse genvindingsmålsætninger

Den tyske industrigigant Siemens har gennem flere år aktivt markedsført sin bæredygtighedsprofil. Virksomheden er et godt eksempel på, hvordan fremskridt i genvinding og materialestyring kan bruges effektivt i en virksomheds fortælling om dens bæredygtighed. 

Siemens har defineret krævende målsætninger for sin materialestyring i flere dele af industriproduktionen. Siemens genvandt 92 % af alt sit affald i 2018. Virksomheden bruger nye tekniske løsninger for at øge sin genvindingsrate yderligere. Og det er Siemens' målsætning ikke længere at sende affald på deponi i 2020. Siemens er desuden fast besluttet på at lukke genvindingskredsløbet ved hjælp af mere intelligent materialestyring og genvindingsløsninger.

Siemens' markedsføring af bæredygtighedsprofilen er blevet styrket af de regelmæssige fortællinger om firmaets fremskridt og strenge miljømål. Virksomheden har en årelang tradition for at fortælle om sin bæredygtighed. Det andre virksomheder måske tager med i en bæredygtighedsrapport én gang om året, fortæller Siemens om året rundt. Siemens fortæller enkelt, klart og pædagogisk på sin hjemmeside, hvordan udviklingen går fremad, og hvor tæt virksomheden er på at nå sine mål. Siemens fortæller også altid klart om, hvordan virksomheden har et ansvar for at bidrage til et bedre miljø.

Dow Jones bæredygtighedsindeks har udpeget Siemens til at være verdens mest bæredygtige industrikonglomerat i 19 år i træk.

Vil du vide mere:

Præsentation af miljøprogrammet: https://new.siemens.com/global/en/company/sustainability/resourceconservation.html

Dow Jones bæredygtighedsindeks:https://www.robecosam.com/csa/csa-resources/djsi-csa-annual-review.html

 

SKAL VI OGSÅ HJÆLPE DIG? KONTAKT OS


LÆS MERE

Fortæl om genvinding

Industrivirksomheder kan med fordel fortælle om genvinding og materialestyring. Download vores rapport, og læs om potentialet i at fortælle om dette emne.

Læs mere

"Tal om genvinding!"

Pontus Almén, Content Manager hos Stena Recycling, spørger sig selv, hvad der sker, når virksomheder taler om genvinding.

Læs mere

Unikt udviklings- samarbejde om plast i biler

Volvo Cars har en ambition om at bruge mindst 25% genvundet plast i alle deres biler. Nyt samarbejde for at nå målet.

Læs mere
Del denne side