guide til
kundeportalen
Sådan bruger du kundeportalen, så du får fuldt udbytte af dine data og digitale services...
Sådan bruger du kundeportalen, så du får fuldt udbytte af dine data og digitale services...
Når du har gennemgået guiden til kundeportalen har du bl.a. et godt overblik over dine affaldstyper, tidsperioder og hvilke indsamlingssted(er) din virksomhed er tilknyttet. Du kan følge op på din affaldshåndtering og -afhentninger døgnet rundt. Derudover vil du være i stand til at rapportere over dine mængder og se dine omkostninger, genanvendelsesgrader CO2-besparelser og hvor dine affaldstyper ender i affaldshierarkiet hente.
Når du logger ind på kundeportalen møder du startsiden, som det første. Her får du straks et overblik over din affaldsmængde i form af et cirkeldiagram fordelt på affaldstyper.
I kundeportalen har du en menulinje øverst på siden, hvor du kan tilgå Indsigter, Statistik, Bestilling, Dokument og Admin. Der er også en hurtig adgang, som fører dig direkte til Afhentning, Indsigter og Dokumentdeling.
Når du skal bestille afhentning af dit affald, kan du bruge vores digitale og mobile service - Order Pickup. Du henter app'en ned, placerer den på din mobiltelefons skrivebord - og så kan du bestille afhentning, når og hvor som helst det passer dig.
Det er stadig muligt at bestille i Kundeportalen under afhentning.
![]() |
Order Pickup - Bestil din afhentning på mobilen!
|
Når du klikker dig ind på "Indsigter" får du det fulde overblik over dine volumener samlet og pr. artikel/affaldstype, dine affaldstypers placering i affaldshierarkiet, dine genanvendelsesprocenter og Co2-besparelse.
Alle dataoversigter kan filtreres ift. dato, forretningspartnere og artikler/affaldstyper.
Du kan til enhver tid downloade dine diagrammer og skemaer.
Med et overblik over dine volumener har du styr på, hvor meget affald og hvilke affaldstyper, I sender videre til affaldhåndtering hos os i Stena Recycling.
Samlet volumen:
Volumener pr. artikel:
Med indsigt i dit affalds placering i affaldshierarkiet kan du tydeligt se, hvor dit affald ender ift. genanvendelse, genbrug, energiudnyttelse m.m. Det giver fx dig og din virksomhed en mulighed for at forbedre affaldsstrømme, ændre adfærd i sortering samt italesætte og fastsætte mål, som sikre en bæredygtig forretning og et grønnere aftryk.
Genanvendelsesprocenter:
Oversigten over dine Co2-besparelser, som der opnås ved at sende affald til genanvendelse frem for at bruge jomfruelige materialer, er også tilgængelig på Kundeportalen.
Den CO2e besparelse, der er opgjort på kundeportalen, er forskellen på at benytte genanvendte materialer frem for jomfruelige materialer. Det vil sige, at dataene i Kundeportalen viser, hvor meget emission, der undgås, når materialet gennemgår genanvendelsesprocesserne i Stena Recycling sammenlignet med emissioner fra udvinding af nye råvarer.
Når du klikker dig ind på Statistik, får du det fulde overblik over afregnede poster, ekspederede mængder og genanvendelse - og du kan downloade rapporter efter dit behov. Benyt filtreringen og vælg de data, du ønsker i din rapport. Det er også muligt at gemme din filtrering som favorit, hvis det fx er samme rapport, du ønsker at downloade hver måned.
Få det fulder overblik ved at vælge "Udforsk indsigter". Her får du en visualisering af dine data og KPI'er,
Eksempel:
Som kunde og bruger hos Stena Recycling er du forpligtet til at oplyse os om, hvis en bruger stopper. Du kan selv opdatere på kundeportalen under Admin / user management. Alternativt skal du informere din kontaktperson pr. e-mail eller kontakt kundeservice på dk.kundeservice@stenarecycling.com